Ugdymas

Vaikai ugdomi pagal savitą įstaigos parengtą ugdymo programą, kurią sudaro trys dalys:

  • „Gudručiukas“ – ankstyvo amžiaus grupėse (1-3 m.) ugdymas grindžiamas ugdymo(si) pavyzdžio ir spontaniškojo-situacinio ugdymo technologija;
  • „Gudruolis“ – skiriama ikimokyklinio amžiaus vaikams nuo 3-5 (6) m. Vaikai ugdomi visapusiškai pagal kompleksinį ugdymo metodą;
  • „Gudročius“ – tai valstybinė bendroji priešmokyklinio ugdymo turinio programa (6-7 m) – gyvenimui ir sėkmingam ugdymui(si) būtinų kompetencijų plėtojimui.

Programos filosofinis ugdymo pagrindimas.

Ugdymo programoje kūrybiškai yra siejamos keleto filosofinių krypčių idėjos, o labiausiai išryškinama egzistencialistinė ir fenomenologinė kryptys. Ši filosofinė kryptis grindžiama savęs supratimu, savitos asmenybės saugojimu, pagarba potyriams, jausmams, mintims, ugdytojo – ugdytinio bendravimu ir bendradarbiavimu, taip pat humanistiniu požiūriu į ugdytinio asmenybę. Būtent šiomis vertybėmis remiasi vaiko ugdymas mūsų įstaigoje. Įstaigoje ugdymas organizuojamas remiantis ,,Mąstymo mokyklos” metodu.

Vilniaus lopšelio-darželio „Gudrutis” ugdymo programa atnaujinama iki 2025 m. rugpjūčio 31 d.

 

Ugdymo programos santrauka

Taipogi įstaigoje taikomos ​Programos „Zipio draugai“ ir „Kimochi“ (arba „Kimochis“) yra socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programos, skirtos ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams.

„Zipio draugai“

Tai tarptautinė programa, skirta 5–7 metų vaikams, padedanti jiems įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų. Vaikai mokosi atpažinti ir įvardyti savo jausmus, spręsti konfliktus, įveikti vienišumą, atstūmimą ar priekabiavimą, taip pat kreiptis pagalbos ir padėti kitiems. Programa siekia pagerinti vaikų emocinę savijautą ir padėti jiems lengviau susidoroti su kasdieniais sunkumais (https://www.vaikolabui.lt/zipio-draugai/)

„Kimochi“ programa

„Kimochi“ (japonų kalba reiškia „jausmas“) yra socialinių-emocinių įgūdžių ugdymo programa, skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams. Programa padeda vaikams atpažinti ir įvardyti jausmus, ugdo gebėjimą spręsti konfliktus, stiprina empatiją ir savivertę. Naudojant žaislus – personažus su emocijų pagalvėlėmis, vaikai mokosi atpažinti ir įvardyti jausmus, ugdo gebėjimą spręsti konfliktus, stiprina empatiją ir savivertę.

Skip to content